mandag, desember 11, 2006

Drømmen om en jul foran peisen...



foto: Rine

Her er et bilde fra peisestuen min, eller det som en gang skal bli det. Håpet er at vi skal få det ferdig før jul neste år. Når jeg tegnet påbygget til huset vårt var dette rommet et viktig element. Vi har en tradisjon hos oss hvor vi får julestrømpene første juledags morgen. Det blir så mye pakker og godterier på julaften, så vi koser oss med strømpene den dagen istedet. Og her kommer drømmen min inn... dette er nissepeis nr. 1!! Når jeg var liten hadde jeg vanskelig for å forestille meg at nissen kunne komme ut av parafinovnen hjemme. Her har han fri adgang :)) og strømpene skal få henge fra peishylla når den dagen kommer.

Håpet er at neste jul...

2 kommentarer:

Line sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min!
Velkommen som blogger!!!
Hit kommer jeg tilbake, for her likte jeg meg godt
PS Spaet i Toscana så ut som en drøm! (min drøm ;) ) tjihi
Ha en fin tirsdag

rine sa...

takk for det :)