tirsdag, januar 23, 2007

til Line og alle andre som er interesserte

Her kommer en liten innføring i hvordan jeg lagde kommoden.
Håper jeg har klart å formidle hvordan :)


De profilerte listene er skrudd fast i toppen av kommoden med vinkelbeslag (tror det heter det). Deretter er toppen (hobbyplaten) spikret på.


I hobbyplaten har jeg frest ut en profilert kant på undersiden, slik at det blir en naturlig overgang fra det profilerte listverket.


Sokkelen på kommoden består av en planke som jeg ikke husker målene på her og nå. I planken har jeg frest ut en profil på den øvre kanten og de andre utskjæringene ble gjort med stikksag av min kjære pappa. Er litt pysete med enkelte verktøy ;) Deretter var det bare å spikre på sokkelen.


Håper dere har fått litt inspirasjon til å gå løs på møblene hjemme :)
Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, tror dette må testes ut...i all hemmlighet selvfølgelig, for blir det helt misslykket trenger jo ingen å se det...

Blir jo sååå mye finere med slike topper og bunner, kunne godt tenkt meg å gjort det med en bokhylle jeg har...

Tusen takk for tipset!

Anonym sa...

Det er jo bare helt genialt...har hatt lyst å gjøre det på flere bokhyller fra Ikea opp i gjennom, men har flyttet, og ommøblert før jeg har kommet så langt, men tror jeg må finne en anledning;) Ha en fantastisk uke! PS! Pent arbeid...

Anne Grethe sa...

Det ble utrolig flott, så flink du er! Var det vanskelig? Ser ut som du har litt trening. Inspirerend evar det iallefall - jeg fikk lyst til å sette verktøy på ønskelisten til neste fødselsdag!

Line sa...

Tusen takk for arbeidsbeskrivelsen!! Den er herved oversendt til min mann :)