torsdag, januar 11, 2007

peisomramming







I den kommende peisestuen vår (se:drømmen om en jul foran peisen), skal vi ha en peisomramming. Som vanlig finner jeg ikke noe å få kjøpt her til lands som jeg kunne tenkt meg. Har derfor snoket litt rundt på nettet, for ikke å snakke om alle mine amerikanske & engelske interiørblader. I lang, laang tid har jeg alltid mer eller mindre ubevisst hatt peisomramminger i tankene dag og natt, alltid på utkikk etter den perfekte rammen. Løsningen for meg blir vel å lage en selv. Valget faller nok på en enkel, kanskje litt primitiv omramming som man ikke blir lei av og som er litt tidløs, samt kan passe inn i flere stilarter. Puh!! er ikke lett :)

Disse peisomrammingene her har jeg funnet på ebay. Ebay er for meg et idèmylder uten like, ikke for det, jeg har gjort mange bra kjøp der også. Men, en slik ting blir vel i voldsomste laget, selv for meg :) Disse samsvarer vel ganske godt med hva jeg har i tankene, iallefall nå for tiden. Nå er det snart på tide å få bestemt seg hvis jeg skal få stuen ferdig til jul, følg med :)

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg syns ikke disse var for voldsomme, de er sikkert ikke så vanskelig å få laget heller, har sett i en interiørbutikk noen slike til salgs, men de var svin dyre, sikkert mye rimligere å bygge selv!

Håper vi får se bilder!

Ha en fin helg!